Fluit

Als het jou leuk lijkt om fluit te kunnen spelen dan kunnen de docenten van Funky Music School jou helpen. Onze fluitlessen zijn leuk en leerzaam. Je kunt er jouw muzikale vaardigheden goed mee ontwikkelen.

Ben je een beginner of heb je al ervaring? Voor ons maakt dat niks uit, onze docenten kunnen je verder begeleiden. We duiken in allerlei muziekstijlen, van klassiek tot jazz en pop, zodat je de muziek kunt vinden die bij jou past.

Waarom fluitles nemen?

Fluitspelen is niet alleen leuk, maar biedt ook veel voordelen voor je mentale, emotionele en fysieke welzijn. Hieronder enkele redenen waarom wij denken dat fluitles nemen een goed idee is:

1. Verbeter je ademhaling en longcapaciteit. Fluitspelen vereist een goede ademhalingstechniek, wat bijdraagt aan een betere longcapaciteit en ademcontrole.
  1. Je ontwikkelt fijne motorische vaardigheden. Het bespelen van de fluit helpt bij het ontwikkelen van hand-oog coördinatie en behendigheid in je vingers.
  1. Je geeft je zelfvertrouwen een boost. Net als bij het leren van elk instrument geeft het beheersen van de fluit een gevoel van voldoening en zelfvertrouwen.
  1. Je stimuleert je creativiteit. Fluitlessen bieden je de mogelijkheid om muzikale concepten te leren en je creatieve uitlaatklep te verkennen.
  1. Je verbreedt je sociale kring. Samen muziek maken kan een leuke ervaring zijn, waarbij je nieuwe mensen ontmoet met gedeelde interesses.
  1. Je zult plezier en ontspanning ervaren. Fluitspelen is een ontspannende en plezierige activiteit. Fluitspelen is perfect voor ontspanning na een lange dag school of werken.

Wie kan fluitles volgen?

Iedereen vanaf 6 jaar kan fluitlessen volgen, ongeacht de ervaring of muzikale achtergrond. Zelfs als je nog nooit eerder een fluit hebt vastgehouden, kun je bij ons beginnen en snel vooruitgang boeken met de hulp van onze ervaren fluitdocenten. We helpen je stap voor stap om te groeien als fluitspeler en zal je persoonlijke doelen bereiken. Wil jij jouw kind fluitles laten nemen en is hij of zij jonger dan 6 dan adviseren wij om eerst te beginnen met onze kleuterlessen.

Onze lesmethoden

Bij fluitlessen kunnen verschillende lesmethoden gebruikt worden. We beschrijven ze even kort hieronder:

1. Traditionele methoden. Gericht op notenleer, klassieke muziekstukken en techniekoefeningen.
  2. Suzuki methode. Een kindvriendelijke benadering, waarbij luisteren en het naspelen centraal staan.
  3. Jazz en moderne muziek. Voor leerlingen die geïnteresseerd zijn in hedendaagse muziekgenres.
  4. Ensemble en groepslessen. Samenspelen met andere muzikanten om samenspel te bevorderen.
  5. Individuele aanpak. Aangepast aan de behoeften en het niveau van jou als leerling.

Onze fluitlessen omvatten alle aspecten van het fluitspelen, van het lezen van muzieknoten tot het ontwikkelen van een mooie toon. We passen onze lessen aan jouw niveau en behoeften aan, of je nu een beginner of gevorderde speler bent. Onze docenten richten zich op zowel techniek als muzikale expressie en helpen je verschillende stijlen te verkennen om je eigen unieke geluid te vinden.

Onze fluitdocenten

Onze ervaren fluitdocenten staan klaar om jou te begeleiden. Zij zijn niet alleen deskundig in verschillende muziekgenres, maar hebben ook een diepe kennis van fluit technieken en fluit methoden. Onze docenten zijn toegewijd aan het creëren van een ondersteunende en stimulerende leeromgeving, waar elke leerling zich kan ontwikkelen en onderscheiden.

Individuele fluitlessen, duo-lessen, maar ook online live lessen

Wij bieden zowel individuele fluitlessen, duo-lessen en online live lessen aan. Bij ons is het mogelijk om een op maat gemaakt lesplan te volgen. Deze zal aansluiten bij jouw wensen en behoeften. Ook bieden we online lessen aan. Hiermee kan je vanuit huis live les krijgen van een professionele fluitdocent.

Probeer een proefles

Nieuwsgierig naar fluitlessen bij Funky Music School? Schrijf je in voor een proefles om onze lesmethoden, docenten en sfeer persoonlijk te ervaren. In deze proefles krijg je een voorproefje van wat je kunt verwachten en kun je al je vragen stellen over de lessen.

Kosten fluitles

Na je proefles, als je enthousiast bent en wilt doorgaan met fluitspelen, ben je bij ons aan het juiste adres. De tarieven voor fluitles zijn afhankelijk van de duur en frequentie van de lessen, te vinden op onze tarievenpagina. Ongeacht of je een beginner bent of je vaardigheden wilt aanscherpen, we bieden diverse lesmogelijkheden die aansluiten bij jouw behoeften. Twijfel niet langer en schrijf je vandaag nog in voor fluitles bij onze muziekschool!

Neem vandaag nog contact op!

Klaar om je fluitspel naar een hoger niveau te tillen? Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie of om je in te schrijven voor fluitlessen bij Funky Music School. We kijken er naar uit om samen met jou je muzikale reis te beginnen!

Wil je een proefles? Klik dan op de button hieronder om je proefles meteen in te plannen.