Over

Missie en doel

Bij Funky Music School geloven wij in het universele van muziek. Wij vinden dan ook dat het ontdekken van muziek voor iedereen toegankelijk moet zijn. Funky Music School is opgericht en draagt in alles wat wij doen inclusiviteit en diversiteit uit. Wij bieden muzieklessen in drie lijnen aan.

• 1e muziekles onder schooltijd basisonderwijs, voortgezet onderwijs
  • 2e muziekworkshops
  • 3e in de vrije tijd

Funky Music School gebruikt muziek als methodiek. Dit doet de Funky Music School met ondersteuning van de 11 competenties die onder de 21e eeuwse vaardigheden vallen. Door deze methodiek toe te passen, worden verschillende vaardigheden gestimuleerd die zowel kinderen als volwassen nodig hebben om succesvol deel te kunnen nemen aan de maatschappij. Enkele vaardigheden die geprikkeld worden zijn kritisch en creatief denken, oplossingsgericht denken, sociale en communicatieve vaardigheden versterken, samenwerken etc.

De Funky Music School spreekt een zeer divers publiek aan.

Wij bieden ons publiek hoogwaardige en toegankelijk muzieklessen aan. Lessen waarin muzikaliteit en creativiteit voorop staan, ongeacht leeftijd en ervaring. Op deze manier bieden wij onze doelgroep bestaande uit kinderen en volwassenen een unieke en leerzame belevenis. Ons doel bereiken we onder andere door samenwerkingen aan te gaan, die een toevoeging bieden aan de muzikaliteit van onze leerlingen.

Visie

De Funky Music school is begonnen als gitaar school in 2014. Na 3 succesvolle jaren is in 2017 de overstap gemaakt naar de Funky Music School met een breder aanbod. Funky Music School bevindt zich nu in het stadsdeel Den Haag, Voorburg en Amsterdam. Funky Music school is continu op zoek naar verbindingen met andere organisaties met name culturele- en welzijnsorganisaties, onderwijs- en muzikale instellingen, waaronder het conservatorium.